Köket

Ja vi bor ju i en hyreslägenhet, så en köksrenovering är inte aktuellt tyvärr.
Så när vi flyttade in fick vi göra så bra vi kunde av det som fanns.
Kaklet var 70-tals brunt och väggarna gula med en mönstrad bård mitt på... Golvet blanklackat trä. Låter fint va??
Här kommer en bild:
Så vi målade kaklet för att få det lite ljusare och fräschare...
Mormors gamla sockerlåda är perfekt för att samla alla flaskor mm:
 
Min nya kronärtskocka pryder i fönstret,
och min favorit är denna trådkorgskakfat =) som jag har fått av svärmor.
Här är då den fina tapeten och bården, snyggt med det bruna kaklet...
Och här efter:
Här en närbild på min nya Uggla i form av diskmedelspump!
Inköpt på Lagerhaus 99:-
Japp det var lite av vårt kök.
 
Här kommer lite bilder på hur jag vill ha det i mitt blivande drömkök:
 En vacker dag när jag blir rik =)

Kommentarer :

#1: Stortotta

Fan vilken bra idé med lös "köks ö" i form av fet bänk! Idé numera stulen till framtida Axmarköket!

Svar: Ja det är sjukt praktiskt och framförallt snyggt. Man kan till och med ha hjul på den om man vill ha det lättstädat!
Anna

skriven

Kommentera inlägget här :